Tips

07.03.2016

Príčiny bolesti

Vedeli ste, že stres môže byť príčinou bolesti a kŕčov brucha?

first

Prvou vecou, ktorú vám odporúčame za účelom vedenia života bez stresu je citlivé organizovanie času – nestanovujte si nedosiahnuteľné ciele. Taktiež je dôležitá aj filozofia, ktorou sa riadite pri riešení problémov. Pristupujte k problémom so sebadôverou, vyhodnocujúc možnosti praktického riešenia a sľubujúc si, že sa nebudete sťažovať. Tento prístup zvýši vašu efektívnosť a zároveň redukuje úzkosť.

Niektoré relaxačné techniky:
• Dýchanie: Veľmi pomaly sa nadýchnite a sústreďte sa na vzduch vchádzajúci do pľúc. Potom opäť veľmi pomaly vydýchnite. Opakujte 3 – 5 krát. Je to veľmi jednoduché cvičenie, ktoré môžete vykonávať kedykoľvek a  kdekoľvek.
• Striedavo v jednej a druhej ruke stláčajte mäkký predmet – opakujte cvičenie každou rukou 20 krát. Napätie svalstva krku uvoľnite strečingom týchto svalov.  Pomaly ohnite hlavu nadol napravo a naľavo tak hlboko ako sa dá, napínajúc a sťahujúc svaly. Nakoniec otáčajte hlavou jemnými krúživými pohybmi.
• Fyzické cvičenia uvoľňujú napätie nazhromaždené počas dňa a tým zlepšujú vašu fyzickú kondíciu.
• Občasný smiech podporuje vylučovanie endorfínov do krvného obehu. Táto látka zvyšuje pocit pohody.
• Za účelom uvoľnenia napätia v brušnej dutine, ktoré sa zvyčajne ku koncu dňa zhoršuje vylúčte konzumáciu ťažkých jedál a perlivých nápojov.
• Pocit pohodlia zvyšuje aj redukovanie tlaku na oblasť brucha nosením voľného odevu. Po jedle odporúčame aj ľahšie cvičenie.